Obszar uspokojonego ruchu na Nadodrzu?

Ograniczenie prędkości do 30 km/h, mini ronda, wyniesione przejścia dla pieszych i skrzyżowania – tak już wkrótce mogą wyglądać ulice wrocławskiego Nadodrza. Urzędnicy właśnie ogłosili przetarg na przygotowanie koncepcji uspokojenia ruchu na tym obszarze. Pomysł spodobał się Towarzystwu Upiększania Miasta Wrocławia. – Tworzenie przestrzeni przyjaznej dzieciom i osobom starszym jest ważnym elementem rewitalizacji, któremu kibicujemy – mówią członkowie TUMW.

Urzędnicy przymierzają się do uspokojenia ruchu na Nadodrzu. Właśnie ogłosili przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla tego przedsięwzięcia.

Wyłoniony w postępowaniu wykonawca będzie musiał najpierw przygotować wstępną koncepcję programowo-przestrzenną uspokojenia ruchu na obszarze ograniczonym ulicami Trzebnicką, Henryka Probusa, Jedności Narodowej, Jana Kilińskiego, ks. Józefa Poniatowskiego, Ołbińską i św. Wincentego oraz szczegółową koncepcję zagospodarowania tej przestrzeni, a po jej zatwierdzeniu także projekt budowlany.

Pomysł urzędników przypadł do gustu członkom Towarzystwa Upiększania Miasta Wrocławia. Ulice Nadodrza są ulicami osiedlowymi i jako takie nie powinny służyć rozpędzonym autom. Tworzenie przestrzeni przyjaznej dzieciom i osobom starszym jest ważnym elementem rewitalizacji, któremu kibicujemy. Wiadomo, że prędkość 30 km/h jest o wiele bezpieczniejsza niż 50 km/h – podkreśla Wojciech Prastowski z TUMW.

 

W magistracie chcą, by ruch został uspokojony m.in. przy zastosowaniu mini rond, wyniesionych skrzyżowań i przejść dla pieszych, mijanek, likwidacji przelotowości ulic, stworzeniu szykan czy wprowadzeniu ruchu rowerowego pod prąd.

Urzędnicy oczekują też, że na Nadodrzu powstaną tzw. bramy wjazdowe na styku ulic o dopuszczalnej prędkości 50 km/h ze strefą ruchu uspokojonego. Wjazdy do obszaru ruchu uspokojonego powinny być czytelnie i fizycznie zaznaczone przez chociażby zmniejszenie promieni skrętu czy wyniesienie przejść dla pieszych.

Wykonawca przygotuje też analizę zmiany organizacji ruchu wewnątrz dzielnicy z dwukierunkowego na jednokierunkowy (przy zachowaniu dwukierunkowego ruchu rowerowego), analizę usytuowania miejsc parkingowych na ulicy (w celu poszerzenia chodnika), a także zaproponuje lokalizacje stojaków rowerowych oraz zieleni miejskiej i oświetlenia w pasie drogowym.

Na wszystkie prace wykonawca będzie miał czas do 20 listopada bieżącego roku, a w ciągu 5 tygodni od podpisania umowy musi powstać wstępna koncepcja.

Do dyskusji nad pomysłem zapraszamy na nasz profil Facebookowy.

 

Źródło: tuWroclaw.com